Sunday, April 29, 2007

Raleigh television unloads on lawn care industry

Talk about getting ripped.

Wow, did Steve Daniels, the anchor for ABC 11 in Raleigh, NC, unload on the professional lawn care community, even though TruGreen ChemLawn was the only company mentioned in his two on-air reports.

The affiliate's “Toxic Green Part 1” and “Toxic Green Part 2” segments quoted industry critics that accused professional lawn care of, in effect, spewing products harmful to people’s health onto lawns in pursuit of greener grass and bigger profits. The segments aired on consecutive days in late March.

“Eyewitness News is taking you beyond the green and exposing you (to) what the lawn service industry may not want you to know,” beat the promo drum to the “investigative” report.

Daniels, from his bio on the station's Web site, is apparently one hotshot reporter. The ABC 11 Web site, lists his impressive array of television news jobs — everything from being a correspondent for “Dateline NBC” to being the weekday anchor for WTVJ in Miami, and mentions that he has won seven Emmys for investigative reporting.

Bet he doesn't win an eighth with this turkey of a hack job. (If he does, I vow never to name a daughter or ever associate anybody with the name Emmy or Emma or Emily or Enema . . .you get the point.)

In his two reports — at least the two that appear on the television station’s Web site — there isn't a single comment from a single person from the lawn care industry. The "Toxic" reports did draw a response from TruGreen ChemLawn, which issued a surprisingly mild rebuttal to the reports.

Click on the headline for TruGreen’s response and links to the two Daniels reports.

No comments: